Działanie owoców kawowca

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Owoc kawowca zawarty jest w zielonej kawie, która stała się w ostatnich czasach bardzo znana i polecana przez dietetyków, jako środek odchudzający.  Bardziej szczegółowo: zielona kawa to surowe, niewypalone owoce kawowca.

Surowe ziarna kawy są bogate w kwas chlorogenowy i kofeinę, a ich zawartość w ziarnach kawy znacznie spada podczas prażenia. Ekstrakt z zielonej kawy wytwarza się z nieprażonych ziaren kawy, czyli owocu kawowca – jest on źródłem kwasów chlorogenowych oraz eliminuje efekty uboczne kofeiny. W badaniu klinicznym, ekstrakt z ziaren kawy bezkofeinowej wywołane utratę wagi otyłych ochotników, pod warunkiem, że przyjmowano 400 mg/dobę przez 60 dni. Przeprowadzono badania na myszach, gdzie po jedenastu tygodniach u grupy testowej zaobserwowano spadek wagi w skali około 0,1GCD. W oparciu o wyniki badań naukowcy doszli do wniosku, że 0.3-procentowy ekstrakt z owoców kawowca zmniejsza wagę ciała i otyłość brzuszną. Badacze doszli do wniosku, że ekstrakt z ziaren kawowca zapobiega przyrostowi masy ciała. Zielone ziarna kawy są bogatym źródłem polifenoli, zwłaszcza kwasu chlorogenowego. Spośród różnych kwasów chlorogenowych, 5-CQA chroni  tkanki przed naprężeniem oksydacyjnym, moduluje metabolizm glukozy i pośredniczy w  działaniach przeciw otyłości. [1]   Dietetyczne polifenole mogą odgrywać rolę ochronną przed rozwojem chorób sercowo-naczyniowych. Choroby sercowo-naczyniowe (CVD) są główną przyczyną umieralności i zachorowalności na całym świecie i wyróżniono główne czynniki ryzyka jej rozwoju obejmują one m.in.  zaburzenia lipidowe, cukrzyca, nadciśnienie i otyłości. Podwyższone stężenie glukokortykoidów w osoczu prowadzi do wzrostu otyłości brzusznej i powikłań związanych metabolicznych, takich jak cukrzyca typu 2. Wyniki kolejnych badań wykazały, że spożywanie zielonej kawy znacznie poprawia elastyczność i zmniejsza tętnicze skurczowe i rozkurczowe ciśnienie krwi. Dodatkowo, wyniki wykazały, że spożycie kawy z zielonymi owocami kawowca raz na dwa tygodnie, w czasie którm pacjenci nie zmieniali swojej diety i aktywności fizycznej, doprowadził do znacznego zmniejszenia masy ciała, obwodu talii, brzucha i  tłuszczu. [2]

 


[1] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4003760/

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*